052-220-5015

אקלום דגים בבריכת נוי

אחד השלבים החשובים ביותר במעבר הדג מהשקית אל בריכת הנוי הוא שלב האקלום שמשפיע באופן ישיר על בריאות הדגים בטווח הקצר והטווח הארוך. לאחר שקיבלנו את הדגים בתוך שקית מלאה בחמצן מומלץ להגיע לבריכת הדגים עד כשעה-שעתיים מהרכישה ולא להשאיר את הדגים זמן ממושך מדי בשקית. תהליך המעבר מהשקית אל תוך מי בריכת הנוי צריך להיות איטי ומדוד כדי להרגיל את הדגים אל סביבתם החדשה.

בעת ההגעה לבריכת הנוי יש להניח את השקית על פני המים למשך 15 דקות לצורך השוואת טמפרטורות, מניעת סטרס לדגים והתפרצות של מחלת "הנקודות הלבנות". בשלב זה נשים לב כי הדגים מתנשמים בכבדות ומאבדים את גוון צבעם עקב הסטרס.

אם כבר יש דגים וותיקים בתוך בריכת הנוי כדאי לנצל את זמן ההמתנה ולהאכיל רק אותם טרם הכנסת הדגים החדשים.

אחרי 15 הדקות נפתח את השקית ונצמיד אותה לשפת בריכת הנוי בעזרת אבן או קליפס כך שלא תזוז ולא יחדרו או יצאו ממנה מים.

כעת נתחיל בתהליך השוואת הכימיה של המים – השוואה בין ערכים של המים בשקית (מים מהחנות) ולבין המים שבבריכת הנוי:

נוסיף 2-3 כוסות מים (תלוי בגודל השקית) מבריכת הנוי אל תוך השקית, ונחזור על פעולה זאת בכל 5 דקות עד שכמות המים בשקית הוכפלה – תהליך שצריך לערוך בערך כחצי שעה.

בסוף התהליך נשחרר את הדגים מהשקית לתוך בריכת הנוי בעזרת רשת ייעודית לדגי נוי. רצוי שלא לשפוך את המים מהשקית לתוך בריכת הנוי בכדי להימנע מהעברת מחלות וטפילים שהיו בחנות דגי-הנוי אל תוך בריכת הנוי.

ביממה הראשונה לאחר האקלום:

כדאי להימנע מהאכלת הדגים כיון שהחדשים בסטרס ולא בטוח שהתעניינו במזון שעלול להירקב ולגרום להרעלה. לאחר ימים בודדים המצב אמור לחזור לקדמותו: הדגים החדשים יצאו מהאפאטיות והפחדנות, יחזרו להיות פעילים וצבעם המקורי יתחזק.

מאמר זה נכתב על-ידי "מנדרין – אקווריומים ובריכות נוי".
לקריאת מאמרים מקצועיים נוספים – לחץ כאן

אקלום והכנסת דגים חדשים לבריכת נוי