052-220-5015

תיקון נזילה בבריכת נוי

אידוי המים הממוצע בבריכת נוי פעילה (עם מערכת סחרור, מפל וצמחייה) בחודשי הקיץ החמים הוא 1.5-2 ס"מ ביום, ואם ישנו מפל גדול אז גם אידוי של 3 ס"מ ביום הוא בגדר הסביר.

לרוע המזל לעיתים נתקלים בנזילה מבריכת הנוי ונעלמים מים מעבר לטווחים שצווינו לעיל ובאופן מהיר ולא סביר.
ישנן מספר אפשרויות אשר יכולות לגרום לאיבוד מים בבריכת הנוי:

– נזילה מדפנות בריכת הנוי (קרע ביריעת PVC, קרע ביריעת EPDM, או סדק בבטון).
– נזילה מהצנרת החיצונית של בריכת הנוי.
– בריחת מים מהמפל של בריכת הנוי.

כיצד נגלה מהיכן הנזילה בבריכת הנוי? שיטת האלימינציה.

  • ראשית נעקוב אחרי קו הצנרת. נחפש לאורכה קרעים / סדקים כתוצאה מיובש. בנוסף ניגע באדמה האם היא רטובה באזור שעליו הצנרת הייתה מונחת או טמונה.
  • נוודא שאין נזילה מהחיבורים בין הצנרת ולבין מכשירי החשמל השונים: בין המשאבה לפילטר, בין הפילטר ל-UV, בין ה- UV למגופים וכו'.
  • נוודא שהפילטר לא נוזל מכל צדדיו וחיבוריו.
  • נוודא שמים אשר נשפכים מהמפל לא זולגים מחוץ לבריכת הנוי כיוון שלעיתים גדלים על המפל שורשים וצמחים שונים אשר גורמים למים לצאת מנתיב זרימת המים שהגדרנו מלכתחילה.

אם לא נמצאה הנזילה נמשיך הלאה לבירור האם מקורה הוא מדפנות היריעה / הבטון של בריכת הנוי:

  • ננתק את כל מערכות החשמל של בריכת הנוי.
  • נסגור את פעולת פיצוי המים ע"י המצוף.
  • נחבר משאבת אוויר חשמלית (של אקווריום) לבריכת הנוי.
  • נמלא את בריכת הנוי במים עד המפלס המלא ונסמן אותו פיזית בעזרת גיר או ע"י זיכרון של אלמנט (למשל נזכור שהמפלס מגיע עד לסלע ספציפי).
  • נמתין 24 שעות וניגש למדוד בכמה ירד מפלס המים בבריכת הנוי. כפי שזכר לעיל בחודשי הקיץ אידוי של 2 ס"מ הוא עדיין בגדר הסביר, ובחודשי החורף אידוי נמוך יותר (כלומר מתחת ל-2 ס"מ ביום ללא גשם).
    אם מפלס המים ירד מעבר ל-2.5 ס"מ בתוך 24 שעות אז ייתכן כי מקור הנזילה של בריכת הנוי הוא מדפנות היריעה/בטון ויש צורך לבצע תיקון.

טיפ חשוב – טרם החזרת החשמל לבריכת הנוי חשוב לנקות את הפילטר או לבצע "שטיפה הפוכה" למשך 5 דקות כיוון שבתוכו בקטריות אירוביות (צורכות חמצן) אשר התפרקו ושיחררו רעלים בתוך הפילטר ב-24 שעות בהן לא הייתה זרימה (וחמצן) בתוך הפילטר.

ברוב המקרים ניתן לבצע תיקון לנזילה בבריכת הנוי ולפתור את הבעיה ע"י חומרים שונים ובשיטות שונות. אם עברתם את השלבים לעיל ומצאתם את מקורה של הנזילה אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר כדי שנגיע לביתכם לבצע תיקון מקצועי. פרטי יצירת קשר נמצאים בתחתית העמוד או לחץ כאן

מאמר זה נכתב על-ידי "מנדרין – אקווריומים ובריכות נוי".
לקריאת מאמרים מקצועיים נוספים – לחץ כאן

תיקון נזילה בבריכת דגים