052-220-5015

סלעים חיים לאקווריום מים מלוחים

הרכבם של "סלעים חיים" הוא שלדי אלמוגים ואורגניזמים מתים. הסלעים מורכבים מכמות רבה של סידן אשר נצרכה ע"י האלמוגים והיצורים בכדי לבנות את שלדם, ולאחר מותם נוצר סלע, שעליו גדלו עוד אלמוגים ובעלי חיים במחזוריות, וכך בעצם בנויה שונית האלמוגים, כמו שאנו מכירים מ-המצפה התת ימי באילת. הסלע עצמו לא חי כהגדרה של בעל חיים אבל קיימים עליו צורות חיים מגוונות כגון בקטריות חיוביות, אצות סידניות, תולעים, סרטנים, נחשונים, אמפיפידים ועוד סוגי אורגניזם מרשימים שחיים בים.

מקור הסלעים החיים לאקווריום מים מלוחים

מקורם של הסלעים החיים הוא משוניות אלמוגים ברחבי העולם לכן סלעים אלו יכולים להגיע אלינו לאקווריום רק דרך ייבוא מחו"ל כאשר הם בתוך ארגזים סגורים עם מעט מים. סלעים יבשים הם אותם סלעים בדיוק, אך עברו ייבוש לצורך שינוע (או כל סיבה אחרת) ולכן כל היצורים הללו לא קיימים עליהם, ועל כן מחירם של הסלעים החיים יקר יותר ביחס לסלעים היבשים.

למה שמים סלעים חיים באקווריום מים מלוחים

הסלעים משמשים לדקורציה, מצע לגידול אלמוגים ומהווים חיזוק למערכת הביולוגית שמטהרת רעלים מהמים כיוון שהסלע מלא בנקבוביות מקרוניות ולכן שטח הפנים הבקטריאלי שלו הוא איכותי ומסייע לזרז את הליך הסייקל.

כמה סלעים חיים לשים באקווריום מים מלוחים

הכלל של כמות הסלעים שנדרשת להקמת אקווריום מים מלוחים הוא כ-שליש מנפח המים אך אין זה מחייב ואפשר להוריד או להוסיף את הכמות, אך יש לקחת בחשבון שהסלע מהווה מצע לבקטריה שחיונית לפירוק רעלים (חנקות) מהמים ומהווה מקום מסתור לדגים.

"ייצור" סלעים חיים לאקווריום מים מלוחים

סלעים חיים אפשר גם "לייצר" ע"י הכנסת סלעים יבשים לתוך מערכת ביולוגית חיה (אקווריום פעיל וותיק) לפחות לתקופה של חודש, כך שכל האורגניזם והיצורים החיים יתחילו לבסס חייהם גם על הסלע היבש.

כדאי להקפיד לפני השימוש בסלעים חיים או יבשים:
• יש לשים לב כי אם נעשה שימוש בתרופת "קופר" באקווריום מרינה אזי לעולם אין לשלב אלמוגים ו/או חסרי חוליות יחד עם הסלעים הללו, כיוון שלבעלי חיים אלו רגישות קטלנית לקופר.
• בעת הכנסת סלעים חיים למערכת ישנם בעלי חיים שייתכן ומתו במהלך השינוע ועלולים ולזהם א המים לכן לא מומלץ להכניס דגים לפני שאנו בטוחים שהסלעים החיים נקלטו
• בעת הכנסת סלעים יבשים למערכת ישנם בעלי חיים שמתו ויתייבשו במהלך השינוע על כן בעת הכנסת הסלעים למים עלולה להיות קפיצה קטנה ברמת האמוניה, לכן כדאי לעקוב אחרי הפרמטרים של המים.

מאמר זה נכתב על-ידי "מנדרין – אקווריומים ובריכות נוי".
לקריאת מאמרים מקצועיים נוספים – לחץ כאן

סלעים יבשים לאקווריום מים מלוחים