052-220-5015

אורחים בבריכת הנוי

צפרדעים וקרפדות הנן זני בעלי חיים דומים אחד לשני, אשר מגיעות לבריכות נוי בחצרות ובגינות של בתים בעיקר בגלל ששם הן מוצאות את המזון שלהן.

מוקרן הטבעי הוא ליד מקורות מים כמו אגמים, נחלים ומעיינות. לכן אם אתם מתגוררים בסמוך למקורות אלו ויש בגינתכם בריכת נוי, יש סיכוי שהן כבר התמקמו אצלכם בגינה או יבואו לבקר בעתיד.

לעיתים אנו נתקלים בבריכת הנוי בבעיה רועשת ומטרידה למדי של קרקורי צפרדעים או קרפדות. קרקור הזכרים נועד להודיע על מוכנות לרבייה ולסייע לנקבה באיתור הזכר. הקרקור המתרחש בעיקר בשעות החשיכה ובעיקר באביב-קיץ עלול להיות חזק למדי ולהישמע למרחק רב.

הצפרדעים והקרפדות שייכים למשפחת הדו-חיים, בראשית דרכם הם חיים במים כראשנים ובהמשך הם חיים ביבשה ובמים.

ישנה חשיבות לצפרדעים והקרפדות מבחינה אקולוגית היות ומזונן מבוסס בעיקר על חרקים מעופפים כגון יתושים, זבובים ועל פרוקי רגליים נוספים כגון עכבישים תיקנים ועש. הצפרדעים והקרפדות אינן פוגעות בצמחים ובדגים בבריכת הנוי.

איך לתפוס צפרדע או קרפדה בבריכת נוי

עלינו להצטייד ברשת בעלת מפתח גדול עם ידית ארוכה ובפנס חזק. בעת ה-"ציד" בשעות הערב נחפש היכן הן נמצאות בבריכת הדגים, נסנוור אותן עם פנס וננסות להטיל את הרשת מעליהן וכך לתפוס אותן.

את הצפרדע או הקרפדה שחררו במאגר מים מתוקים טבעי אשר מרוחק מהבית, נסו ליצור קשר עם רשות הטבע והגנים, או מסרו לאדם בעל בריכת נוי אשר מעוניין לקבל בעל חיים מרתק זה.

מאמר זה נכתב על-ידי "מנדרין – אקווריומים ובריכות נוי".
לקריאת מאמרים מקצועיים נוספים – לחץ כאן

צפרדעים וקרפדות בבריכת נוי